lördag 24 mars 2007

Alltid en början

Varför startar jag den här bloggen?
Det ska villigt erkännas att jag var tveksam till att börja – behövdes det verkligen fler bloggar? Vem skulle egentligen ha tid att läsa ytterligare en blogg?

När jag tittade runt upptäckte jag många bloggar som kommenterade politik, som skrev om resor och andra som skrev för eller emot globaliseringen. Däremot hittar jag få som skriver om hur det är att äta grillat kött i en by på den georgiska landsbygden eller att ha vänner som man inser att folk försöker döda eftersom de (vännerna) vet för mycket om vad som hände några barn som fördes bort och mördades i ett land, långt långt borta.

Min ambition är att försöka lyfta fram och skriva om sånt som är spännande, oväntat och annorlunda. Mycket är tungt och jobbigt, ändå finns det så mycket glädje och engagemang, avsett om man hamnar i Ouagadouguo, Kyiv eller Tegucigalpa. Vänta bara!

Inga kommentarer: